Sol och bad

Det var så härligt att ligga på stranden och sola, underbart och det blev några dopp i havet också. På ätstörningsenheten gick det väl sådär, vikten var verkligen inte bra vilket gjorde mig väldigt ledsen. Jag hade ställt in mig på att den skulle vara dålig men det är annat när man får se siffrorna på vågen. Trots det så fick jag väldigt värmande ord, hon sa att jag hade varit grymt duktig denna vecka och det känns verkligen bra att höra. Hon är bra på att lyfta det positiva och leder mig i rätt riktning.

Ikväll har vi tittat på tv och myst i soffan och för en några minuter sen kom vi hem från en kvällspromenad. Det är ju så varmt och ljust ut fortfarande så det är synd att inte ta vara på det. Imorgon ska jag jobba och efter det ska jag träffa Frida, har ju så mycket att berätta.

Sov så gott!

Hemma igen

Det är väldigt skönt att vara hemma igen samtidigt som jag saknar Paris. Det är en härlig och otroligt fint stad och jag åker gärna dit snart igen, jag ska bara lära mig lite mer franska innan så jag kan förstå vad de säger :).

Igår låg vi på stranden hela dagen och så blir det nog idag också. Imorgon börjar jag jobba igen så det gäller att ta vara på den sista lediga dagen. Senare idag ska jag även till ätstörningsenheten och jag känner mig lite orolig, har ju ätit mer än vanlig nu under semestern och jag är rädd för vad vågen kommer att visa.

Ha en trevlig dag.

Lite bilder från Paris
Hotellet

Sevärdheter

Fler bilder kommer senare

Dags att åka hem

Lördag och då var det dags att åka hem. Innan det hade vi lite tid i Paris och då passade vi på att gå en sväng på stan och så åkte vi upp i Paris högsta skyskrapa, Tour Montparnasse. När vi var högst upp befann vi oss lite mer än 200 meter upp i luften, läskigt men häftigt. Efter det åt vi lunch och glass och sedan gick vi till hotellet och hämtade våra väskor. Vi gick till flygbussen och väntade på att den skulle komma vilket den tyvärr inte gjorde. Den hade blivit inställd på grund av en Pried parad som skulle gå just då. Det var bara för oss att ta tunnelbanan och tåget till flygplatsen, lite synd då vi redan hade betalat pengar för flygbussen men men. Flygresan hem gick bra och vi var hemma här i Varberg lite efter elva på kvällen.

Paris - Dag 4

Jag hann inte skriva de sista dagarna i Paris så jag gör det nu. På fredagen stod shopping på listan att göra och jag shoppade en hel del. Alla affärer hade rea så man kunde verkligen fynda och det gjorde jag. Mattias var så gullig som stod ut med mig och så bar han mina kassar, en riktig gentleman. Vi stannade på ett mysigt café och åt varsin jättegod kaka och tittade på folk. Efter det blev det lite mer shopping. Senare på dagen åkte vi till Champs Elysées och strosade runt där, det blev även ett besök på Louis Vuitton och där hade jag gärna köpte något om jag hade kunnat. Vi besökte även Triumfbågen.

Eftersom det var sista dagen och sista kvällen bestämde vi oss för att äta en riktigt god middag på Champs Elysées. Vi bytte om och tog tunnelbanan dit. Vi hittade en mysig restaurang och åt en trerättersmiddag.

Klädd för middagen

Paris - Dag 3

Middagen igår kväll var väldigt god och trevlig, vi blev alldeles för mätta. Efter det strosade vi vidare till Eiffelornet. Där var det så otroligt mycket folk överallt men väldigt mysigt. Senare tändes det upp och lyste så fint. Efter det var vi båda helt slut så vi gick hem och la oss.

Idag tog vi sovmorgon och sedan gick vi ut på stan. På vägen satte vi oss på en uteservering och njöt av lite god dricka. Idag har vi även åkt runt med sigthseeingbussar i Paris, ett bra sätt att se hela stan på. Jag har även shoppat lite, en vit tunika. Nu har vi just kommit hem och på vägen hem stannade vi på en restaurang och åt, det blev en god caesarsallad för min del.

Imorgon ska vi börja med att gå i affärer och sen får vi se vad som händer. God natt

Paris - Dag 2

Igår kväll tog vi tunnelbanan till Montmartre och där njöt vi av den underbara utsikten, det var så himla fint. Efter det traskade vi ner genom stan och tittade i en del äffärer och på folk. Sedan började vi bli hungriga så vi började leta efter ett ställe att äta på men det var inte så lätt. Det är ganska dyrt med mat här och vi ville bara ha något lätt. Till slut hittade vi ett mysigt ställe där vi åt och drack gott. Efter det gick vi och handlade lite frukost och sen gick vi hem och sov.

Idag gick vi upp vid åtta, åt frukost och gjorde iordning oss, sen gick vi ut på stan. Vårt mål var att vi skulle försöka se Notre Dame, Triumfbågen och Eiffeltornet men vi såg bara de två första. Efter det var vi helt slut i våra fötter och kroppar så vi tog tunnelbanan hem. Under vår långa promenad har vi sett många fina ställen och tittat i affärer. Jag har köpt lite smycken och Mattias har hittat lite kläder.

Nu ligger vi och vilar lite och snart ska vi ut igen. Vi ska gå till en restaurang som heter Hippopotamus och äta middag. Efter det ska vi ta oss bort till Eiffeltornet och sen till Triumfbågen.

Ha en trevlig kväll

Paris

Nu är vi äntligen här i Paris! Resan hit gick väldigt bra men vi är dock väldigt trötta efter att ha gått upp klockan tre i natt. Vi kom till hotellet vid tolv men vi skulle inte få rummet förrän två så vi gick en sväng på stan. Vi kände oss lite förvirrade till en början men till slut så fick vi koll på läget och kartan. Vi åt en god lunch på ett mysigt ställe och nu ligger vi och vilar på hotellet. Rummet ligger på femte våningen, så det är rätt så högt upp men det är fint och mysigt.

Om en stund ska vi ut på stan igen. Ha en fortsatt trevlig dag!

Måndag

En ny vecka är här och idag känner jag mig inte så bra. Jag är orolig inför resan och idag ska jag till ätstörningsenheten. Det har varit en helg med mycket mat och annat och det gör att besöket idag känns ännu jobbigare än vanligt. Något som jag alltid gör där är att väga mig vilket är ett jobbigt moment, att låta någon annan se vad vågen visar men det är väl bara att bita ihop. Helgen har varit bra men den har också haft många stunder då ångesten har kommit fram. Jag vill kunna äta gott och njuta av det men det är verkligen inte lätt.

Nu ska jag iväg till frisören och kolla om hon har tid att klippa min lugg sen har jag några saker att fixa på stan. Ha en trevlig dag!

Underbart väder

Nu sitter jag i solen och njuter, det är så varmt och skönt! Förhoppningsvis så får jag lite färg också. Jag kan inte sluta tänka på Paris och hur resan kommer att bli. Vi har inte planerat i minsta detalj vad vi ska göra varje dag men vi har vissa saker som vi absolut vill göra. Vi ska vara lite kulturella och så vill jag shoppa lite. Just nu ser det ut som att det kommer att vara varmt och soligt där. Jag är lite orolig inför flygresan, jag är inte rädd direkt men jag tycker att det är lite obehagligt. Planet går 06.55 på tisdag morgon så det blir att gå upp vid tre ungefär, jobbigt men det är det värt för vi kommer dit tidigt och har hela dagen på oss.

Är det någon som har några tips inför vår resa, shopping, restauranger med mera, kom gärna med det. Sen ska jag även köpa en ny foundation, jag skulle behöva lite tips på bra sådana.

Söndag

Sitter nu nere på Södra näs, har just ätit en god frukost som bestod av yoghurt, jordgubbar och smörgås.Om en stund ska jag nog sätta mig på altan och njuta av solen. Igår kom vi ner hit vid två tiden. Senare på kvällen kom Mattias syster och hennes kille ner hit och så åt vi alla en god middag, lax, potatis och så. Till efterrätt blev det jordgubbar och grädde, så gott.

Senare ska vi åka hem och börja packa, nu är det verkligen ine långt kvar!

En ny dag

Åå vad vi hade det trevligt och roligt igår, en väldigt lyckad kväll som jag hoppas att vi kan göra om. Idag vaknade jag sju och kunde inte sova, hur roligt är det när man får sova hur länge man vill. Något annat som inte är så roligt heller är att min mobil har börjat krångla, det låter inte när det ringer eller när jag får sms så det är väl något med högtalaren, så typiskt.

Om en stund ska vi åka ner till Södra näs. Ha en trevlig dag!

Tack så mycket Frida och Fredrik för en trevlig kväll!

Glad midsommar

Nu sitter jag och Mattias på bussen hem från Frida och Fredrik i Åskloster. Vi har haft det så himla trevligt, god mat och dricka, vi har spelat kubb och andra spel. Tidigare idag har vi varit hos Mattias föräldrar på Södra näs och ätit en god lunch och tårta. Imorgon blir det nog en lång promenad och sedan middag på Södra näs. Sov så gott!

Myser i soffan

Nu sitter jag för mig själv i soffan och myser. Mattias är och klipper gräset vad stugan på Södra näs så jag har lite tid för mig själv. Idag har jag jobbat, började ett och slutade fem, en helt okej dag inte så mycket folk men timmarna gick. Innan jobbet tog jag en promenad längs havet, det var så mysigt.

Jag skulle ha jobbat imorgon men på grund av att vi måste spara timmar så blev jag ledig, ganska skönt att vara ledig men synd på pengarna. Nu är det mindra än en vecka tills vi åker till Paris och jag längtar så. Jag ska nog börja packa snart, det är mycket som ska med och jag har börjat skriva en lista.

På fredag är det midsommarafton, mina föräldrars bröllopsdag och min morbrors födelsedag. På dagen ska jag och Mattias vara på Södra näs och äta lite midsommarlunch med hans familj. Senare på kvällen ska vi till Frida och Fredrik i Åskloster. Vi ska grilla, spela kubb och ha det trevligt.

Imorgon tänker jag ta sovmorgon och sen ska jag till gymmet och träna en stund. Ha en trevlig kväll!

En fantastisk resa

Igår hade jag en fantastisk dag med min vän Frida. Vi reste i Arns fotspår och det var så mysigt och trevligt. Först stannade vi i Skara där vi besökte ett museum som handlade om hur filmerna gjordes, det var väldigt intressant. Efter det åt vi en jättegod lunch på Kråkes Värdshus. Sedan åkte vi vidare till Varnhem där vi gick en guidad tur i Varnhems klosterkyrka. Guiden var tyvärr väldigt dålig men det var kul att se det ändå. Det var så himla fint runt omkring, naturen är helt annorlunda där om man jämför med Varberg. Vår resa fortsatte sedan i Gudhem där vi gick in i ett litet museum. Där fick vi en liten guidning och sen tittade vi på ruinerna. Vi hade tänkt fortsätta till Visingsö efter det men tiden räckte inte till som vi begav oss hem. På vägen hem stannad på i Alingsås och åt en god middag på ett mysigt ställe.

När jag kom hem var jag helt slut efter alla nya intryck och allt vi sett. Nästa ska jag vi kanske åka till Visingsö. Idag är jag ledig och förutom ett besök på gymmet så ska jag nog bara ta det lugnt.

Utanför Kråkes Värdshus

Varnhems klosterkyrka

En underbar helg

Helgen är snart slut och den har varit väldigt bra. I fredags kväll åt vi tacos och sen tittade vi på tv och myste i soffan. Igår jobbade jag till tre och det var så mycket folk men allt flöt på så himla bra. Mattias kom och mötte mig efter att jag slutat och så gick vi och satte oss i solen och fikade, det var så mysigt. Sen gick vi hem, lagade en god middag och spenderade kvällen i soffan med några bra filmer.

Idag sov vi länge, vaknade vid halv tolv vilket inte har hänt på väldigt länge. Vi åt en god frukost och sen bestämde vi oss för att ta en cykeltur till Tre Toppar för att äta glass. Det var ganska jobbigt att cykla på grund av att det blåste så fruktansvärt mycket men det var värt det, glassen smakade väldigt bra. Vi cyklade nästan 2 mil så jag är lite stolt över mig själv.

Nu ikväll har vi tjejer varit hemma hos Frida. Hon hade fixat en massa god frukt, ost och kex. Efter det tittade vi på "Twilight" och åt en väldigt god blåbärspaj som hon hade gjort. Nu ska jag snart krypa ner i sängen för imorgon ska jag upp tidigt, jag och Frida ska ju iväg på vår lilla biltur i Arns fotspår, längtar!

Sov så gott!

På Café Mignon i lördags

Från dagens cykeltur

Min Mattias

Regn regn

Idag är det verkligen trist väder ute, det började regna igår eftermiddag och har inte slutat än, har absolut ingen lust att gå ut. Det ska visst regna hela dagen.

På måndag och tisdag är jag ledig och någon av dagarna ska jag och min underbara vän Frida åka på en resa i Arns fotspår. Det ska blir så himla roligt och jag riktigt längtar.

Om en stund ska jag iväg till jobbet och ikväll ska jag och Mattias äta tacos, det var ett tag sen så det ska bli så gott. Ha en trevlig dag!

Sommarlov och jobb

Äntligen är alla skolarbeten klara och inlämnade, jag blev klar med det sista i söndags och sista dagen var igår. Det händer inte ofta att jag inte sitter samma dag och skriver så jag är lite stolt över mig själv. Nu är det sommarlov men jag kommer att jobba nästan hela lovet.

Igår var jag på ätstörningsenheten, där har jag inte varit på länge så det var väldigt skönt att få prata av sig lite. Mattias var med och fick lite tips på vad han kan göra och så fick han ställa frågor om han hade några. Det kändes väldigt bra. Det har varit jobbigt med maten ett tag nu men idag känner jag mig väldigt positiv och motiverad till att börja äta ordentligt igen. Jag måste på en balans i vardagen igen.

Nu är det inte långt kvar tills vi åket till Paris, den 23 juni bär det av och jag längtar så himla mycket!!

Nu ska jag göra iordning mig och sen gå till jobbet. Ha en bra dag!

Försöker skriva

Just nu sitter jag och försöker skriva på mitt pedagogiska ställningstagande och det går trögt men ändå framåt. Igår var det sista dagen i skolan och det firade vi med brännboll och mitt lag vann! Efter det köpte vi mat och gick hem till mig och åt. Det blev även lite Buzz, Singstar och Guitar hero. Senare gick några av oss ner till Bodegan där vi satt och pratade en stund. En väldigt trevlig kväll!

Nu ska jag återgå till mitt skrivande. Ha en bra dag!

Grattis Ilona!

Idag tar min lillebrors flickvän Ilona studenten och jag kan tyvärr inte vara där och gratulera henne. Det ser ut som att det kommer att regna hemma i Södertälje och jag vet hur det är att ta studenten i spöregn. Ha en riktigt bra dag Ilona och grattis!

Här i Varberg skiner solen men jag tror inte att det är så varmt. Nu ska jag sätta igång med mitt arbete.

Plugg och jobb

Nu sitter jag i soffan och har just skrivit klart mitt arbete som ska vara inne imorgon. Jag har också varit i skolan idag och börjat skriva på ett annat arbete och jag känner mig lite stolt. Jag är en sån som brukar börja med mina uppgifter dagen innan eller så men inte denna gång. Arbetet ska vara inne på onsdag så jag har gott om tid på mig.

Efter skolan jobbade jag och det var omskyltninga av skyltfönstret som gällde. På fredag böjar en ny kampanj så det är mycket som ska fixas. Imorgon ska jag till skolan igen och på kvällen är det brännboll med klassen som gäller och kanske utgång.

Sov nu så gott!

Onsdag

Det var ett tag sen jag uppdaterade min blogg och det det beror på lite olika saker. MIn praktik är slut och mina känslor för det blandade. Det är skönt att ha vardagen tillbaka och att man är lite piggare samtidigt som jag saknar barnen och personalen ganska mycket. Jag saknar också att vara ute hela dagarna, det har varit så mysigt och jag önskar att alla förskolor kunde jobba så.

Snart är det sommarlov och det är en del arbeten som ska göras klart nu. Den 10 juni ska det sista arbetet vara inlämnat och sen kan jag slappna av och njuta av sommarlovet. I måndags badade jag för första gången detta år och det var inte så farligt kallt. Jag låg på damernas och solade hela dagen och de var skönt med ett svalkande dopp. Tyvärr brände jag mig ganska mycket, speciellt på ryggen och jag kan knappt ligga ner. Jag får dock skylla mig själv eftersom jag inte hade smort in ryggen med någon solskyddsfaktor. Jag ser ut som en kräfta :)

Besöket hemma för någon helg sen blev så lyckat, det blev en riktig överaskning till mamma. Nu i helgen som var jobbade jag på lördagen och sen hade jag och Mattias picknick ute på Getterön. På fredagen var vi hemma hos Sara och grillade och firade hennes födelsedag.

Idag är det skola igen och efter det ska jag jobba. På torsdag har vi examination och på kvällen har vi en liten avslutning med klassen.

Ha en trevlig dag och njut av det fina vädret!