En fantastisk resa

Igår hade jag en fantastisk dag med min vän Frida. Vi reste i Arns fotspår och det var så mysigt och trevligt. Först stannade vi i Skara där vi besökte ett museum som handlade om hur filmerna gjordes, det var väldigt intressant. Efter det åt vi en jättegod lunch på Kråkes Värdshus. Sedan åkte vi vidare till Varnhem där vi gick en guidad tur i Varnhems klosterkyrka. Guiden var tyvärr väldigt dålig men det var kul att se det ändå. Det var så himla fint runt omkring, naturen är helt annorlunda där om man jämför med Varberg. Vår resa fortsatte sedan i Gudhem där vi gick in i ett litet museum. Där fick vi en liten guidning och sen tittade vi på ruinerna. Vi hade tänkt fortsätta till Visingsö efter det men tiden räckte inte till som vi begav oss hem. På vägen hem stannad på i Alingsås och åt en god middag på ett mysigt ställe.

När jag kom hem var jag helt slut efter alla nya intryck och allt vi sett. Nästa ska jag vi kanske åka till Visingsö. Idag är jag ledig och förutom ett besök på gymmet så ska jag nog bara ta det lugnt.

Ha en bra dag!

Utanför Kråkes Värdshus


Varnhems klosterkyrka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0