Marstrand

Idag är jag ledig och det är Mattias sista semesterdag och därför tänkte vi åka till Marstrand. Vi har pratat om det länge och äntligen blir det av. Ha en trevlig dag!

Finbesök

Sent igår kväll kom min kära vän Charlotta och hennes lilla familj ner. De ska bo i min lägenhet tills på måndag och det är så roligt att de är här.

Glass

Nu ikväll har vi ätit glass på "Tre toppar" i Träslövsläge oxh sen blev det jordgubbar hos Mattias föräldrar, gott!

Långklänning och halsband från Paris

De sista dagarna i Paris

Under de sista dagarna i Paris fanns det ingen tid till att blogga. Vi fortsatte våra länga promenader, shoppade lite mer och åt gott. På fredagen myste vi i Luxemburgska parken, shoppade, titta på folk och på kvällen var vi till Eiffeltornet. Det var lika magiskt den här gången, tror inte att jag någonsin kommer att tröttna på att se det tornet. Det är så vackert och häftigt. Det blev även en glass där. Efter det tog vi en promenad till Triumfbågen.

När vi vaknade på lördagen åskade det och regnade så vi tog det lugnt på morgonen. Vid tolv tog vi paraplyet och gick ut i regnet. Vi gick till en galleria precis i närheten och där blev det ytterligre lite shopping. När vi kom ut där ifrån hade det slutat regna och börjar ljusna. På kvällen hittade vi en ny restaurang där vi åt varsin god pizza. Efter det fortsatte vi vår promenad mot Louvren, Champs Elysées och Triumfbågen. En mycket härlig kväll.

På söndagen var det dags att packa, checka ut och åka hem men innan det hann vi med en promenad, lite mer shopping och lunch på McDonalds. Sen tog vi tunnelbanan och tåget till flygplatsen och vi landade på Landvetter vid kvart över nio på kvällen. En underbar resa och jag längtar tillbaka.

Montmartre och Champs elysees

Igår torsdag tog vi tunnelbanan till Montmartre och på första gatan hittade jag en väldigt bra klädaffär. Det blev en klänning för min del. Sen gick vi vidare och då hittade vi ett jättemysigt café, Miss Cupcake hette det. Vi tog varsin cupcake och vatten. Vi besökte ockse grönsakshandeln från filmen "Amélie från Montmartre". Efter det gick vi upp till Sacré Coeur, vi köpte baugetter till lunch och satt i skuggan på trappan och åt.

Sen tog vi fram kartan och började gå mot Champs elysees. Det var otroligt varmt, nästan 34 grader men vi tog det lugnt och drog oss till skuggan. När vi var framme la vi oss på gräsmattan i skuggan och vilade en stund och det var helt underbart. Sen gick vi vidare upp till Triumfbågen.

På kvällen blev det en god omelett på ett mysigt ställe och sedan gick vi en sväng och satte oss och tog lite gott att dricka.

Dior

En dröm som gått i uppfyllelse - Ett armband från Dior

Promenad och shopping

Igår var dagen fylld av en lång promenad runt i Paris samtidigt som det blev lite shopping. Vi fikade på ett favoritställe och åt god lunch på ett nytt ställe. Efter en lång och varm dag tog vi igen oss på hotellet och sedan åt vi en god middag ute på stan.