Alla hjärtans dag!

Nu ska jag äntligen försöka berätta om vår underbara helg. Efter jobbet i lördags gick jag hem, vi packade väskan och åkte iväg till Strandbaden i Falkenberg. Vi fick vår nyckel och gick till rummet. När jag steg in i rummet var det som att stiga in i en dröm. Över hela sängen låg det röda rosenblad, jag blev så himla glad att jag nästan började gråta. Mattias hade ringt till hotellet någon dag innan och bett dem att ordna det. På sängen låg också två morgonrockar och varsitt par tofflor. I rummet fanns också ett litet bord och på det stod det en vas med två röda rosor, två champangeflaskor och ett stort fat med frukt och choklad på, helt underbart. Något annat som också var underbart var den havsutsikt vi hae från vårt rum, så himla fint.

Vi gjorde oss iordning, drack lite champange och åt lite choklad. Sedan tog vi en taxi in till stan och åt en jättegod middag på Restaurang Laxen. Det blev lite lax till förrätt, oxfilé och rotfruktsgratäng till varmrätt och glass med mintchokladsås till dessert. Jag kan verkligen rekommenadera er att göra ett besök där, väldigt god mat, trevlig atmosfär och trevlig personal. Sedan gick vi hem och bara myset.

På söndagen tog vi en lång sovmorgon och vid elva gick vi och åt frukost. Det blev mycket smått och gott och man gick inte därifrån hungrig direkt. Sedan la vi oss och vilade en stund för att sjunka frukosten lite. Efter det tog vi en härlig promenad längs med stranden. Vid fyra, halv fem packade vi våra saker och åkte hem.

Det var en sån himla mysig helg och allt var så fint. Jag kan tänka mig att göra om det nästa alla hjärtans dag också!

Lite bilder

En tung eftermiddag

Just nu är livet jobbigt. Idag har jag varit på ätstörningsenheten och mitt första steg i behandlingen. Jag ska gå hos en sjukgymnast som ska hjälpa mig med mina problem och fösta besöket var väldigt tungt och jobbigt. Därför får mitt inlägg om helgen vänta lite.

En underbar helg

Jag har verkligen haft en underbar helg med en massa god mat och trevligt sällskap, den bästa Alla hjärtans dag hittills! Berättar mer imorgon och så lägger jag upp bilder. Nu ska jag titta på Beck.

Ha en trevlig kväll.

Helt slut

Nu har jag just kommit hem från jobbet och jag är helt slut. Det har varit så himla mycket att göra och jag skulle ha slutat fyra men kom inte iväg förrän halv sex men det gör inget för det är så himla roligt att jobba.

Kvällen igår var så trevlig. Vi åt och drack gott och satt och pratade hela kvällen. Om en stund ska vi ner till Södra Näs och äta middag med Mattias familj. Imorgon ska jag jobba igen och det är jag som både öppnar och stänger. Efter det ska vi åka till Falkenberg där vi ska bo på Strandbaden och äta en god middag på restaurang Laxen, längtar!

Fin i håret

Besöket hos frissan blev väldigt lyckat och det har skett lite förändringar. Efter det gick jag hem och åt och bara tog det lugnt. Sedan frågade Madde om jag ville följa med henne och handla lite och eftersom jag inte hade något annat för mig så hängde jag med. Nu har jag ätit lite mat och ska börja göra mig iordning för kvällen.

Ha det så bra

Min nya frisyr

Varför...

Varför ska det vara så svårt att slänga kläder, kläder som man ändå inte använder, som bara ligger där och har gjort det en tid. Nu har jag ialla fall rensat garderoben och fyllt en stor kasse med kläder som ska kastas. I källaren har jag en hel kartong med kläder som jag egentligen skulle kunna kasta men det går inte. Varför är det så? Jag kommer ju aldrig att använda kläderna igen så varför ska de ligga där och ta plats. Jag tänker ofta att det är bra att ha men det blir ju aldrig så. Jag får ta tag i separationsångesten eller vad det nu är och göra mig av med kläderna.

Nu ska jag göra iordning mig.

Ledig

Idag är jag ledig från både jobb och skola men dagen kommer nog inte att bli så lugn ialla fall. Halv tolv ska jag klippa och färga mitt hår, äntligen och så har jag tänkt städa min garderob och byrå idag. Just nu är det ingen som helst ordning bland mina kläder så det behövs verkligen och det finns säkert kläder som jag kan göra mig av med.

Ikväll ska jag hem till Madde och dricka lite vin, ska bli så trevligt. Imorgon ska jag jobba och sen ska jag och Mattias äta middag med hans föräldrar. De kommer ner hit till Varberg sent ikväll.

Nu är det dags att sätta fart. Ha en bra dag!

Jobb och skola

MIn förkylning har nog nått sin topp idag och jag hoppas att det inte blir värre. Idag ska jag jobba några timmar, en av tjejerna hade blivit sjuka så jag får hoppa in och efter det ska jag till skolan i en timma. Att gå i skolan en timma känns för mig helt onödigt men men.

Nu ska jag äta lite frukost och sedan ska jag göra iodrning mig. Ha en bra dag!

Paris!

Glömde berätta något roligt. Idag har jag och Mattias bokat flygresa till Paris och vi åker den 23 juni och kommer hem den 27. Nu är det bara hotell som ska ordnas och sen är det klart. Det ska bli så himla kul, jag längtar så!

Jag var i Paris på konfirmationsresa när jag gick i åttan. Jag tyckte inte att det var något speciellt med Paris då men nu ser jag verkligen fram emot att åka dit.

Ingen koll

Min förkylning blir bara värre och värre, kan inte andas genom näsan men men det går över. Det blev en kort dag i skolan, vi träffades i studiegruppen, gjorde det vi skulle och sen gick vi hem. Just nu har jag ärligt talat igen koll på vad som händer i den här kursen. Jag måste ta tag i i det och gå igenom vad som ska göras och vilka viktiga datum som jag måste tänka på. Skärpning säger jag bara!

Om en stund kommer Mattias hem och tills dess ska jag laga mat. Idag blir det en ny rätt nämligen kräftsoppa. Jag hoppas att det ska bli bra.

Australia, en underbar film!

Nu har jag och Mattias varit och sett Australia och det finns bara ett ord för den, underbar. Den var fin, vacker, spännande, rolig och sorglig. Jag kan verkligen rekommendera er att se den.

Nu ska vi mysa i soffan och kanske titta lite på Beck. Imorgon är det skola igen, inte det roligaste men men. Ha det så bra!

En härlig söndag!

Så var den första deltävlingen i melodifestivalen avklarad och det finns mycket att säga om den men det överlåter jag till andra. De låtar som jag gillade mest var Alcazars och Marie Serneholt, det var fart i dem och det gillade jag. Emilias låt var väldigt fin och hennes klänning skulle jag gärna vilja ha.

Idag tog jag och Mattias sovmorgon, vädret var tråkigt och jag har blivit förkyld så det var inte så lockande att gå upp. Efter frukosten började solen titta fram och helt plötsligt var det underbart väder så vi tog en promenad. När vi kom till torget köpte vi varsin varm choklad och varsin munk och satte oss i solen och njöt. Det var så himla härligt och det kändes nästan som en vårdag! Efter det gick vi hem, tog bilen och åkte en sväng. När vi kom till Åkulla blev det vinter igen, det var så himla mycket snö.

Nu har vi just ätit lite mat och om en stund ska vi gå på bio, vi ska se "Australia". Ha en trevlig kväll!

Härlig bilder tagna idag, jag längtar efter våren!

Melodifestival!

När jag vaknade imorse hade jag så ont i halsen och det har hängt kvar hela dagen så jag håller nog på att bli förkyld eller något sånt. Idag har jag jobbat och det har varit ganska mycket folk. Efter jobbet åkte jag och Mattias och storhandlade på Hajen, det blir så dyrt att småhandla på Kvantum nästan varje dag så nu är det dags att börja handla en gång i veckan på Hajen igen. Till middag blev det ugnsstekt lax med potatis, romsås och sallad, det var så himla gott! Nu är det äntligen dags för melodifestivalen! Min kollega på jobbet hade varit på genrepet igår i Göteborg och det hade varit väldigt bra.

Imorgon är vi lediga och jag hade tänkt att vi skulle koka lite varm choklad, göra smörgåsar och ha en liten picknick på några klippor men jag vet inte om det blir så. Vädret idag har inte varit så roligt och det blir det nog inte imorgon heller så det blir nog bara en lugn söndag hemma.

Fredag

Ännu en vecka är snart slut och den här veckan har gått så otroligt fort men det har varit en väldigt rolig vecka. Jag har verkligen trivts på min nya praktikplats och jag ser fram emot pratiken senare i vår då jag ska vara där i 5 veckor. Idag efter praktiken skyndade jag mig hem, bytte om och efter det mötte jag Frida på stan. Vi tog en fika på Ströget och sedan gick vi en sväng på stan, det var väldigt trevligt. På vägen hem stötte jag på Jessica som bodde i studentkorridoren samtidigt som mig, vi pratade en stund och det var väldigt kul att se henne. Vi ses inte så ofta nu för tiden.

I onsdags var jag och Mattias på bio och såg Wallander - Hämnden. Den var väldigt bra och jag kan verkligen rekommendera er att se den om ni gillar de tidigare filmerna. Imorgon är det jobb som gäller och sen får vi se vad som händer, det är ju första deltävlingen i melodifestivalen så det kanske blir en lugn kväll hemma.

Det snöar

Idag är det onsdag och just nu snöar det ute, så mysigt. Idag har jag haft praktik och efter det jobbade jag några timmar på Ur & Penn och vi har fått in en massa roliga nyheter. Nu sitter vi i soffan och tittar på tv och om en stund ska vi gå på bio och se Wallanders nya film "Hämden".

Ha en trevlig kväll.

Tisdag

En ny vecka och den här veckan har jag praktik på ett nytt ställe. Jag har nu varit där i två dagar och trivs hur bra som helst. Det är en "I ur och skur" förskola vilket innebär att vi är ute större delen av dagen och det gillar jag verkligen. Pedagogerna och barnen är underbara och jag har känt mig så välkommen. Idag har vi varit på isbanan på torget här i Varberg och det var så kul att se barnen ta sig framåt på den hala isen. Imorgon har jag först praktik och sedan ska jag jobba på Ur & Penn. Så blir det på torsdag också.

Nu ska jag titta på "Top Model". Ha en trevlig kväll!

Vilken helg

Denna helg har det bara varit jobb för min del. Det har varit mycket att göra men det är bara roligt. Idag har jag jobbat helt själv, jag var lite nervös innan men när jag väl öppnade butiken och folket kom så gick det jättebra. Det var riktigt roligt att jobba själv och känna att man klarade det.

Igår efter jobbet gick jag och Mattias till Cheers & Beers och åt en god middag, det blev hemlagad hamburgare, så gott!

Imorgon och resten av veckan är det praktik som gäller och jag ska till ett helt nytt ställe, en "I ur och skur"-förskola. Det ska bli jätteroligt. Jag ska också jobba lite i veckan.

Nu ska jag kika lite på tv och sedan krypa ner i sängen. Ha en trevlig kväll.