Min helg

Min helg har varit väldigt bra trots den lilla förkylning som jag åkt på. I fredags kom vår nya tv-bänk och Mattias kämpade med att få ihop den under kvällen och resultatet blev jättebra. Detta firade vi med lite goda räkor.

Igår var vi till Kinna och min farbror Bengts 60-årsfest. Det var väldigt trevligt. När vi kom dit fick vi reda på att vi skulle gå en liten promenad och vi hamnade då på ett ställe som hette Lydde gård och är bland annat ett pensionat. Vi fick gå in i en liten bakstuga och där skulle vi baka tunnbröd som sedan skulle gräddas i en gammal stenugn. De hade också dukat upp ett bord med ostar, smör och dricka på och när brödet var klart var det bara att äta. Det var så roligt och gott, en upplevelse som vi kommer att leva på länge. Efter det fick vi gå en lite tur runt i de olika husen som fanns på gården och det var så fint. Sedan var det dags att gå tillbaka hem och där väntade en god välkomstdrink och sedan god mat och dryck. Vi åkte inte hem förrän vid ett och det var knappt så vi ville åka hem då.

Idag har vi varit nere vid stugan. Mattias har tvättat bilarna och jag har läst och bara tagit det lugnt. Nu väntar en ny vecka och Mattias åker till Köpenhamn imorgon så resten av veckan är man nästan som singel. Jag hoppas på en fika med Frida och Frida under veckan och på lördag blir det ost och vin här hemma hos mig tillsammans med tjejerna.

Lite bilder från helgen

Nya tv-bänken


Ny klänning och ny frisyr
























Jag, mamma och lillebror


Skål för en mycket trevlig kväll





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0