Söndag

Helgen börjar lida mot sitt slut och den har gått alldeles för fort. Den började väldigt bra med en tripp till Gekås i fredags med Frida och Frida. Det var väldigt trevligt och jag hittade några riktigt bra saker, bland annat en mysig filt. Kvällen spenderade jag själv hemma medan Mattias var på arfter-work med sina kollegor.

Igår träffade jag Frida och Frida igen för en fika på stan och lite shopping, jag köpte ett nytt duschdrapperi på Hemtex som jag blev väldigt nöjd med. Sedan blev det lunch med Mattais på Stinas, så mysigt. På kvällen hade vi tänkt äta räkor och dricka gott vin men tyvärr så var räkorna slut så därför fick det bli ost och kex till vinet.

Idag var vi ner en sväng på stan, Mattias köpte löparskor och löparkläder och jag ett par nya träningsbyxor. Det är dags att komma iform igen, känner mig svullen och obekväm i min kropp just nu och det kan nog lite träning råda bot på.

Veckan som kommer hoppas jag blir lugn och behaglig. Under veckan som var så hade vi två inskolningar på jobbet och det tar verkligen på krafterna. Det är jätteroligt med nya barn och föräldrar men man anstränger sig verkligen ända ut i fingertopparna för att allt ska bli så bra som möjligt. Man vill ju att både barnet och föräldrar ska trivas och känna sig trygga med oss. Inskolningarna gick väldigt bra och jag känner mig riktigt stolt.

Imorgon ska vi på husvisning i Tångaberg. Vi vill väldigt gärna ha ett hus snart och även om det inte blir detta hus så kan vi få inspiration och en känsla för hur vi vill ha det. Det känns lite läskigt, det är ju så vuxet med hus men jag antar att jag börjar bli vuxen nu.


Min nya fina filt


Nya duschdrapperiet


Lunch på Stinas (Getterön)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0