Kräftskiva

Helgen har varit lugn och skön men det är synd att det försvinner så fort. I lördags var jag på stan en sväng och där hittade jag en röd fin klänning på H&M som jag såklart köpte, kunde inte låta bli. Sen åkte jag ner till Södra Näs där Mattias föräldrar har sommarstuga. Det blev fika och efter det tog jag och svärmor en härlig promenad. Under tiden fixade Mattias min bil så nu blänker den så fint!

På kvällen åt vi havskräftor och det var så himla gott, kan verkligen rekommendera det. Det smakar inte alls som vanliga kräftor och det är mer mat på dem. Det blev också äppelpaj men vaniljsås, så gott!

Idag blev det en tur till Smedjan i Kärradal, det är ett jättemysigt café och där åt vi glass och drack kaffe. Just nu sitter vi och tittar på film, "Ps I love you". Har läst boken under sommaren och den var så bra men jag är verkligen besviken på filmen. Den är absolut inte som boken, den utspelar sig i ett annat land, vissa av personerna har andra namn och det är mycket som helt enkelt inte stämmer. Det är säkert en bra film om man inte läst boken.

Imorgon börjar en ny jobbvecka men inskolningar och Mattias åker till Bromma imorgon. Jag hoppas på att få träffa min fina vän Frida och sen får vi se vad veckan bjuder på.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0