Ett steg tillbaka

Just nu känns det som att jag har tagit ett steg tillbaka i min kamp mot ätstörningen. Det har varit en jobbig höst i och med det nya jobbet och det har gjort att jag har fått tillbaka mina problem och de negativa tankarna. I onsdags var jag på ätstörningsenheten och det kändes så himla skönt att få komma dit och prata igen. Jag hade tur som fick träffa samma person igen dessutom. Hon tyckte att det var jättebra att jag tog kontakt så snabbt och nu är det bara att kämpa på igen. Det är tufft men jag har gjort det en gång förut och nu ska jag klara det igen. Jag måste bli av med min inre dommare som är otroligt hård. Jag är väldigt bra på att intala mig själv att jag är ful, tjock eller misslyckad och det är något jag ska jobba med nu. Det känns som ett misslyckande att få ett återfall men jag antar att det händer.

Jag är så glad för det stöd jag får från Mattias, min familj och mina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0