Måndag

Det var ett tag sedan jag skrev och jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Skolan är nu slut och jag är nu lärare med inriktning mot förskola och förskoleklass. Det är både härligt och lite läskigt att skolan är slut, den har varit en trygghet samtidigt som det också har varit stressande. Nu ska jag bara ta reda på vad jag vill göra och det är inte det enklaste. Förra veckan och veckan innan var jag och vikarierade lite på några förskolor och sen har jag jobbat på Ur & Penn.

Idag har jag varit på ätstörningsenheten och det gick bättre än förra gången. Det går hela tiden upp och ner och det är en ständig kamp mot mina tankar. Jag har fortfarande svårt att acceptera min kropp och hur jag ser ut, jag låter inte mig själv njuta av det god som livet bjuder på utan är hård mot mig själv och straffar mig. Jag tycker att det går bättre och bättre med maten men har en bit kvar och tankarna som måste bli positiva. En stor del åt min vardag går åt till att fundera över hur jag ska gå ner i vikt och hur jag ska få den kropp jag vill ha och detta påverkar tyvärr mitt förhållande med Mattias och familjen. Jag bryter lätt ihop och stänger in mig i mig själv, då kommer tankarna om att jag inte vill leva och när jag har en dålig dag kan jag inte ens prata med min älskade mamma. En del dagar går åt till förnekelse, då har jag ingen ätstörning och att gå på ätstörningsenheten är bara fånigt, det finns de som har det mycket värre. Det syns ju inte på mig att jag har en ätstörning så hur kan jag ha en? Det är mycket som snurrar i mitt huvud.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0