Ett positivt besked

Tidigare idag var jag till ätstörningsenheten och jag kände mig väldigt positiv och på bra humör när jag gick det och det var ännu bättre när jag gick därifrån. Vi pratade som vanligt om hur det har gått med maten och hur jag har mått och under de senaste veckorna har jag mått bra och under veckan som varit har jag känt mig väldigt positiv. Under samtalet kom frågan om jag kände mig färdig med ätstörningsenheten och om jag var redo att avsluta min behandling där. Först blev jag rädd, vissa dagar känns det som att jag är färdig men andra inte och vi kom gemensamt fram till att jag är på god väg och att jag har kommit väldigt långt. Vissa saker som till exempel det här med att väga sig två gånger om dagen varje dag och få panikångest över att ha gått upp 2 hg har jag kommit ifrån och jag svälter inte mig själv på det sätt som jag gjorde innan. Jag har fortfarande problem med min viktfobi och att acceptera min kropp som den ser ut men det är något som jag kämpar och jobbar med hela tiden. Nu ska jag inte dit förrän i slutet på april och det var mitt val. Jag hade kunnat välja att inte boka någon tid alls men det kändes skönt att ha den tryggheten. Hon tror på mig och vet att jag kan klara det här på egen hand och det känns otrolit bra. Snart kan jag säga att jag inte har någon ätstörning längre, så underbart.

Ute snöar det och jag liksom många andra är så trött på detta väder. Nu vill jag bara ha vår och sommar men det lär nog dröja. Jag tänker stanna inne resten av dagen och eventuellt ta mig ut ikväll för att gå och träna, får se hur jag gör. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mella

Hej tjejen! Vad underbart att läsa! Fortsätt kämpa!



Kramar från mig!

2010-02-26 @ 20:20:29
URL: http://houndrox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0