Regn, regn

Usch var tråkigt väder det är ute, grått och regnigt, det känns verkligen inte lockande att gå ut. I skolan gick det bra, vi hittade lite böcker och föreläsningen var ganska intressant men tyvärr så var jag så trött och orkade inte lyssna hela tiden. Efter skolan gick jag och köpte en doppresent till mitt kunsinbarn Alicia som döps på söndag. Jag kan inte avslöja vad det var just nu men jag ska göra det senare.

Nu på eftermiddagen har jag varit duktig och läst flera av böckerna som vi ska ha till arbetet. Jag är förvånad över mig själv men ämnet som vi ska undersöka är väldigt intressant vilket gör mig mer motiverad. Vi ska bland annat titta på barns motorik, något som verkligen är viktigt och som verkligen ligger i tiden. Barn och ungdomar i dagens samhälle blir mer och mer stillasittande vilket inte bara påverkar deras hälsa utan också deras motoriska färdigheter. Det är något som vi har läst mycket om under hösten och fått mig att inse hur mycket rörelse påverkar oss, både vuxna och barn.

Om en stund kommer Mattias hem och då ska vi åka till Hajen och handla lite mat. Jag har under en tid levt på ägg och smoothie vilket kanske inte är så bra. Under besöket på ätstörningsenheten igår kom vi överens om att jag ska försöka börja äta riktig mat igen och de mål jag ska fokusera på är frukost och lunch. Det är vekligen inte lätt ska ni veta men jag kämpar på och jag ska verkligen ta mig ur det här.


Ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0