Känner mig förvirrad

Just nu känner jag mig förvirrad inombords. Jag får hela tiden kämpa med mina tankar och slits hela tiden mellan att vilja kunna äta som vanligt och att vilja gå ner i vikt. Det är klart att jag inte vill ha någon ätstörning och jag vill vara nöjd med min kropp men samtidigt kan jag inte släppa bilden av hur jag skulle vilja se ut. Det känns som att jag tjatar om detta men det är något som tar stor plats i mitt liv och min vardag. Jag vill försöka undvika godis och andra onyttiga saker men jag får sådana sötsug och då är det omöjligt. Jag vet att jag borde äta mer mat och att det kanske skulle bli bättre då men det är svårt. Att vilja gå ner i vikt och samtidigt äta godis går inte ihop. Sen jag började på ätstörningsenheten har jag gått upp 3-4 kilo och det gör mig väldigt ledsen. Jag borde se det som något positivt för det är den vikt min kropp behöver ha för att den ska må bra.

Nu ska ni få slippa höra det här men det är skönt att få skriva av sig lite ibland.

Jag träffade Frida idag och åt lunch med henne. Det är alltid lite roligt och trevligt att träffa henne, jag mår bra i hennes sällskap. Nu ska jag fixa lite här hemma och sen laga mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0