Tisdag

Nu sitter jag i skolan igen och idag känns det lite trögt. Vi skulle ha handledning nu på morgonen men vår handledare var tyvärr sjuk så det blev inget och vi hade verkligen behövt det.

Igår var jag på ätstörningsenheten och det gick både bra och dåligt. Det är alltid skönt att få prata av sig och få lite nya tankar men igår var det också jobbigt. Varje dag skriver jag lista på vad jag ätit och sen läser hon det och responsen igår var inte så bra. Hon ser saker med andra ögon vilket innebär att hon ser saker som jag inte gör och det känns som att jag har tagit ett steg tillbaka nu. Så nu är det dags att ta tag i det igen och kämpa på samtidigt som det känns tungt. Jag har en inre oro inför julen då det nästan bara är fokus på maten och jag ser ingen njutning med det. Sen förra julen har mitt liv förändrats när det gäller kroppen och vikten och jag är rädd för vad andra ska tycka. Jag längtar efter min familj och det mysiga med julen men inte det andra, maten vill jag bara slippa. 

I fredags var jag och Mattias ute och åt på Zorbas. Jag åt vitlöksbröd och kycklingspett med friterad potatis och det var så gott! I söndags fyllde jag år och nu börjar jag närma mig 30 år. Jag fick frukost på sängen och sen åkte vi en sväng till Gekås men det var så mycket folk och jag hittade inte så mycket. 

Nu är det fikadags!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0