Smyckesparty & Båstad

Söndag och snart är helgen slut, tiden går så himla fort. Igår var jag på bokmässan i Göteborg med min mentorsgrupp. Det var väldigt mycket folk men det var kul och det fanns så mycket böcker som man ville ha. En av böckerna jag köpte var Leila Lindholms bok "A piece of cake" och den innehåller många spännande recept.

Efter mässan åkte vi tillbaka till Varberg. När jag kom hem var det dags att gör sig iordning för fest, en av mina tjejekompisar hade smyckesparty igår. Det var så trevligt och många fina smycken. Jag köpte ett halsband och ett par örhängen. Märket på smyckena var Z&R och de finns även att köpa på internet.

Idag är vi uppe tidigt för att vi ska åka till Båstad. Vi har länge pratat om det och så föreslog pojkvännen att vi skulle göra det idag och det ska bli så trevligt.

Jag har föresten fått tillbaka min dator, äntligen. Det har varit många turer och problem kring den och jag känner mig lurad. När jag köpte datorn köpte jag även en försäkring som kostade 1600 kr. Denna försäkring har jag absolut inte haft någon nytta av och det var helt onödigt att köpa den. Vi har blivit bemötta på ett sätt som vi inte kan acceptera och ingen har velat ta på sig felet med datorn. Felet var en defekt på batteriet och de tyckte att vi skulle betala för ett nytt. Vi gjorde inte det utan betalade bara 669 kr för att få tillbaka datorn. När vi kom hem med den och pojkvännen började fixa med den upptäckte han att man kunde stänga av batteriet och efter det så fungerar den alldeles utmärkt. Jag kan nu inte använda den utan sladd men det händer inte så ofta att jag gör det. Det känns som att de försökte lura mig att klöpa ett nytt batteri. Vi funderar nu på att på till Allmänna Reklamationsnämden, vi får se hur det blir. Det är i alla fall skönt att ha tillbaka datorn.

Nu får ni ha en trevlig dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0