Jag har något att berätta...

Jag har något att berätta och det är något som inte är lätt för mig att acceptera. Jag har under flera år mått dåligt över hur jag ser ut och över hur min kropp är skapad och för ca ett år sedan började jag hos en kurator på ungdomsmottagningen här i Varberg för att få hjälp med det. Under det här året har jag också fått hjälp att gå ner i vikt, ca 12 kilo. Men trots att jag har fått hjälp har mina problem inte blivit bättre, snarare sämre. Hela mitt liv kretsar kring mat och vikt och det finns hela tiden med mig i mina tankar. Samtalen med kuratorn hjälper inte längre och det påverkar också mitt förhållande med Mattias. Jag har nu insett att jag behöver en annan typ av hjälp och har därför börjat gå på Ätstörningsenheten här i Varberg. Jag hoppas att livet kommer att bli lättare och att jag snart kan se ljusare på livet. Det kommer att bli en lång, jobbig och tung resa.


Kommentarer
Postat av: Frida

Men så stark du är som vågar berätta!! Du kommer att fixa detta gumman.

2008-12-17 @ 22:53:22
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: frida

gud så stark du är som berättar detta! jag tror du kommer klara det - jag håller tummarna! lycka till. god jul & varma kramar.

2008-12-20 @ 15:46:17
URL: http://fraajda87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0